Elke implementatie een succes met user adoption training

De implementatie was technisch top geregeld, maar de gebruikers zitten met hun handen in het haar. De telefoon van de helpdesk staat roodgloeiend. En de inbox stroomt vol met eenvoudige vragen. Jij hebt jouw werk goed gedaan en toch is de klant ontevreden. Dat nooit meer. Daarom is user adoption van groot belang.

Eindgebruker

Een succesvolle implementatie of migratie valt of staat met het werkplezier van de eindgebruikers. Als zij weten hoe het werkt – en ervaren hoe het hun dagelijks werk makkelijker, efficiënter én leuker maakt – dan is jouw werk geslaagd.

Technisch en didactisch

Het van A tot Z begeleiden van de klant bij de ingebruikname van nieuwe systemen vraagt om technische én didactische vaardigheden. Daar komen onze ervaren IT-trainers in beeld. Terwijl jij de migratie of implementatie verzorgt, trainen zij de eindgebruikers. Zodat de nieuwe omgeving na de lancering optimaal en met plezier gebruikt wordt.

Werkplezier bij je klant en de helpdesk

In plaats van frustraties, levert de nieuwe tooling na de gebruikerstrainingen juist veel tijd op. Die de medewerkers besteden aan belangrijkere werkzaamheden. En vragen? Die zijn er nog. Maar véél minder. Want de medewerkers beschikken over goede basisvaardigheden. De vragen die zij hebben, die zijn uitdagend. Wat het werk van jouw helpdeskmedewerkers een stuk leuker maakt!

Onze werkwijze

Wil jij jouw dienstverlening uitbreiden met user adoption trainingen? Dan gaan we met elkaar in gesprek over een samenwerking. Zijn we een match en heb jij een tof project op de plank liggen, dan gaat onze samenwerking van start. Onze werkwijze bestaat uit 4 tot 5 heldere stappen. 

  1. In gesprek met de klant
    We gaan met je klant in gesprek om te achterhalen wat het doel van, en de visie van jouw klant op, de nieuwe tooling is. Dit brengen we in de training over op de eindgebruikers.
  2. In gesprek met key users
    In het gesprek met de opdrachtgever hebben we ook achterhaald wie de key users van de nieuwe tooling zijn. Van elke gebruikersgroep gaan we met deze key user in gesprek.
  3. Maatwerk trainingen ontwikkelen
    De ene medewerker werkt bijvoorbeeld meer met Sharepoint, de andere meer met MS Teams. Daarom ontwikkelen we voor elke key user een training op maat.
  4. Gebruikerstrainingen verzorgen
    Dan is het tijd om de gebruikerstrainingen te verzorgen. Dat doen we in meerdere sessies in groepjes van maximaal 8 deelnemers. De sessies zijn op locatie van je klant of digitaal.
  5. Optioneel: gebruikersondersteuning
    Als je klant het prettig vindt om ook na de trainingen van praktische handvatten als quick reference cards of terugkomsessies gebruik te maken, dan verzorgen we dit graag.

Ons aanbod

User adoption training

Verhoog de productiviteit van de eindgebruikers met user adoption trainingen. Van basisvaardigheden tot experttrainingen over thema’s als MS Teams, Outlook, Word, Excel, Windows 10, Cloud Security en Cyber Awareness. Met deze kennis haalt je klant het maximale uit zijn moderne werkplek. En voorkom jij dat jouw helpdesk overbelast wordt met simpele vragen.

User adoption consultancy

Hoe zetten de verschillende type medewerkers de nieuwe tool straks optimaal in? Hoe past dit in het functioneel ontwerp? En wat is de best manier om adoptie plaats te laten vinden in de organisatie als de klant straks over is op het nieuwe systeem? Daarover denkt één van onze user adoption consultants met je mee.

Eigen bedrijfsacademie

Wil je leren hoe je zelf user adoption of security awareness trainingen geeft aan jouw klanten? Dan is het opzetten van een eigen bedrijfsacademy een interessante stap voor je. Dan leren wij jou om met een totaalaanpak in elke opdracht de brug te slaan tussen de techniek en de business..

Wil je een keer vrijblijvend kennis maken?

Kom gerust langs voor koffie!

Inline

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.