Verkoopvoorwaarden Isential

Isential hanteert onderstaande voorwaarden en richtlijnen. Je kunt ze via deze pagina downloaden.

Algemene verkoopvoorwaarden

1. DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer

Isential B.V. (Isential) gevestigd te ‘t Harde die op aanbieding van of een overeenkomst met Opdrachtgever deze verkoopwaarden van toepassing heeft verklaard.

Opdrachtgever

Degene die met Opdrachtnemer als bedoeld in deze voorwaarden, hetzij direct, hetzij indirect middels

tussenkomst van derden, een overeenkomst heeft gesloten tot het leveren van diensten gerelateerd aan het als IT-opleidingspartner ondersteunen van het beroepsonderwijs, bedrijfsopleiders en bedrijfsacademies bij opleidingsactiviteiten, zulks in de ruimste zin van het woord.

Opdrachtrelatie

Voor zover van toepassing de relatie(s) van Opdrachtgever waarvoor Opdrachtnemer voor uitvoer van de diensten door Opdrachtgever wordt ingezet.

2. ALGEMEEN

Isential is een IT dienstverlenend bedrijf en houdt zich als opleidingspartner onder andere bezig met het ondersteunen van het beroepsonderwijs, bedrijfsopleiders en bedrijfsacademies bij hun IT-opleidingsactiviteiten met trainers, docenten, consultants, opleidingen, leermiddelen én faciliteiten voor training, coaching en examinering.

De hier beschreven voorwaarden zijn van toepassing op de dienstverlening aan alle Opdrachtgevers en de eventueel door hen, voor de uitvoering van werkzaamheden, ingeschakelde derden waarvoor Isential werkzaamheden verricht. Bij eventuele strijdigheid van deze voorwaarden met die van Opdrachtgever prevaleren deze voorwaarden. Bij verschil van mening en bij het ontbreken van een schriftelijke bevestiging is, wat de te berekenen tarieven en vergoedingen betreft, de meest recente lijst met verkooptarieven van Isential bepalend. Een exemplaar van deze lijst kan worden aangevraagd bij de sales van Isential sales@isential.nl of tel: 088-5253500.

3. TARIEVEN EN TOESLAGEN

Opdrachtnemer hanteert verschillende verkooptarieven afhankelijk van de plaats, tijd, omvang, aard en het niveau van de dienstverlening. Deze zogenaamde kerngegevens staan vermeld op de opdrachtbevestiging die Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever toezendt.

Voor wat betreft de inzet van medewerkers zoals trainers, docenten en consultants zijn de volgende voorwaarden van toepassing;

  • Een werkdag wordt gelijk gesteld aan 8 werkuren, inclusief maximaal 10 minuten pauze per werkuur
  • Voor dagdelen (4 werkuren) rekenen wij 70% van het dagtarief
  • Voor avonden (18:00-23:00 uur) rekenen wij een toeslag van 125% op het uurtarief
  • Voor nachten (23:00-06:00 uur) rekenen wij een toeslag van 150% op het uurtarief
  • Voor zaterdagen berekenen wij 150% van het dagtarief 
  • Voor zondagen en feestdagen berekenen wij 200% van het dagtarief
  • Voor opdrachten in het buitenland bereken wij 150% van het dagtarief. Dat is exclusief   avond-, nacht, zaterdag- en zondag toeslagen en exclusief reis-en verblijfkosten
  • Voor reiskosten binnen Nederland wordt een standaard tarief van € 60,00 per dag doorbelast
  • Reiskosten buiten Nederland worden na vooroverleg met de opdrachtgeven volledig doorbelast
  • Verblijfskosten zoals bijvoorbeeld een hotelovernachting of parkeerkosten worden, indien van toepassing, na vooroverleg met de Opdrachtgevervolledig doorbelast
  • Alle aan de opdracht gerelateerde werkuren zoals intake, voorbereiding en de ontwikkeling van lesmaterialen zijn gebaseerd op het standaard tarief van de desbetreffende expertise en worden, indien van toepassing, na vooroverleg met de Opdrachtgevervolledig doorbelast

Bij wijziging voor aanvang van de opdracht van één van de kerngegevens wordt altijd een herziene

opdrachtbevestiging aan Opdrachtgever toegestuurd. Bij achteraf gebleken wijziging van één van de

kerngegevens wordt de eindafrekening zoveel mogelijk herrekend aan de hand van de verkooptarieven en vergoedingen die eerder waren afgesproken en, indien deze ontbreken, aan de hand van de meest recente lijst met verkooptarieven van Opdrachtnemer.

Indien niet anders vermeld zijn genoemde verkooptarieven in overeenkomsten en/of opdrachtbevestigingen exclusief omzetbelasting.

4. FACTURERING EN BETALING

Aan het einde van elke week of zoveel eerder als de opdracht is afgerond stuurt Opdrachtnemer op de laatste werkdag een factuur naar Opdrachtgever inzake de geleverde diensten van de afgelopen week. In geval van een overeengekomen maandelijkse betaling geschiedt facturatie op de laatste werkdag van de desbetreffende maand.

Op alle verzonden facturen geldt een maximale betalingstermijn van 14 dagen, tenzij anders is overeengekomen.

Achterstalligheid

Indien een factuur niet tijdig wordt betaald, is er na een termijn van 14 dagen na factuurdatum sprake van achterstalligheid. De Opdrachtnemer is in dat geval gerechtigd, zonder verdere aanmaningen of

ingebrekestellingen, alle kosten van invordering, met als minimum 15% van de hoofdsom of een bedrag van € 118,00 per vordering, plus per maand € 24,00 administratiekosten en 1% rentevergoeding over het totaal van de openstaande vordering gerekend vanaf het moment van achterstalligheid, bij de Opdrachtgever in rekening te brengen. Onder de kosten van inning worden verstaan de kosten van incassobureaus, advocaten en deurwaarders en de kosten van eventueel door Opdrachtnemer te voeren juridische procedures, dit alles voor zover deze kosten door Opdrachtnemer gemaakt worden uit hoofde van inning van de openstaande vordering.

Meldingsplicht

Opdrachtnemer is verplicht op basis van haar kredietverzekering op regelmatige basis een opgave te doen van achterstalligheid. Achterstallige vorderingen worden ter incasso overgedragen.

Opschorten

Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om alle leveringen aan Opdrachtgever per direct op te schorten indien er sprake is van achterstalligheid.

Kredietlimiet

Elke Opdrachtgever heeft een eigen kredietlimiet (maximaal saldo totaal openstaande facturen) die wordt toegewezen door Opdrachtnemer in samenspraak met haar kredietverzekeraar. Opdrachtnemer behoudt het recht voor om alle leveringen aan Opdrachtgever per direct op te schorten indien er sprake is van een overschrijding van de kredietlimiet, tenzij de openstaande bedragen door Opdrachtgever vooruit worden betaald.

5. ZIEKTE OF OVERMACHT

In geval van verhindering door ziekte of overmacht zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever hiervan onverwijld op de hoogte stellen en alles doen wat in haar vermogen ligt om voor vervanging te zorgen. Opdrachtgever kan in geval van aantoonbare ziekte en/of overmacht bij Opdrachtnemer geen claim bij Opdrachtnemer deponeren betreffende derving van inkomsten.

6. OPDRACHT

Opdrachten worden door Opdrachtgever telefonisch, per e-mail of online aangevraagd. Van elke geaccepteerde opdracht zendt de Opdrachtnemer de Opdrachtgever een schriftelijke bevestiging per e-mail toe. Indien de bevestiging niet binnen 48 uur ondertekend aan Opdrachtnemer wordt

geretourneerd, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor de opdracht te laten vervallen.

OPTIE

Opdrachtnemer kan voor de uitvoering van werkzaamheden een optie verlenen op bepaalde data en

specifieke uitvoerders gedurende een optietermijn. Opdrachtnemer zal deze opties net als opdrachten aan Opdrachtgever bevestigen. Indien de bevestiging niet binnen 48 uur ondertekend aan Opdrachtnemer wordt geretourneerd, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor de optie te laten vervallen.

Opdrachtgever kan gedurende de optietermijn de optie uitoefenen of kosteloos annuleren. Opties komen na afloop van de optietermijn automatisch te vervallen. Tenzij anders wordt bevestigd door de Opdrachtnemer bedraagt de standaard optietermijn 1 week.

Een definitieve opdracht prevaleert boven een optie. Indien zich gedurende de optietermijn andere opdrachten voordoen die gezien de omstandigheden conflicteren met een verstrekte optie, dan heeft de Opdrachtgever die als eerste de optie heeft aangevraagd het eerste recht deze optie per omgaande om te zetten in een definitieve opdracht.

7. ANNULEREN

Voor alle op de opdrachtbevestiging vermelde werkzaamheden die door Opdrachtgever geannuleerd of tussentijds beëindigd worden hanteren wij onderstaande annuleringstermijnen en -kosten:

Annuleren tot 2 maanden voor aanvang30% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal
Annuleren tussen 2 maanden en 1 maand voor aanvang50% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal
Annuleren tussen 1 maand en 2 weken voor aanvang70% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal
Annuleren binnen 2 weken voor aanvang100% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal
Tussentijdse beëindiging100% van de overeengekomen prijs  

Bij de overeengekomen opdracht zijn alle op de opdrachtbevestiging vermelde aantallen en uitvoeringsdata inbegrepen. Annulering voordat de opdracht is begonnen of bij tussentijdse beëindiging geschiedt schriftelijk dan wel elektronisch.

Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht om een eenmaal aangenomen opdracht kosteloos bij Opdrachtgever te annuleren in geval van overmacht zoals door ziekte of ongeval. Tevens kunnen door Opdrachtnemer te allen tijde opdrachten kosteloos geannuleerd worden, indien er bij de Opdrachtgever nog openstaande rekeningen zijn die ten goede komen aan Opdrachtnemer en niet binnen 14 dagen na factuurdatum zijn voldaan.

8. AANSPRAKELIJKHEID

De totale aansprakelijkheid van Opdrachtnemer wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs en onder bepaalde voorwaarden (zie reclamaties) tenzij rechtens komt vast te staan dat de schade een direct gevolg is van grove schuld of opzet van de Opdrachtnemer.

Aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.

De totale aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer voor schade door dood of lichamelijk letsel of voor

materiële beschadiging van goederen zal in geen geval meer bedragen dan het bedrag dat onder de

verzekering van Opdrachtnemer wordt uitgekeerd.

Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer van alle aanspraken van derden waaronder Opdrachtrelaties ter zake van door Opdrachtnemer verrichte werkzaamheden en/of diensten tenzij rechtens komt vast te staan dat deze aanspraken een direct gevolg zijn van grove schuld of opzet van de kant van de Opdrachtnemer. Bovendien dient de Opdrachtgever aan te tonen dat hem geen enkel verwijt treft.

Voorwaarde voor het ontstaan van schade van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Opdrachtgever de schade binnen één week na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Opdrachtnemer meldt.

9. VOORWAARDEN

Opdrachtnemer accepteert alleen opdrachten onder de volgende voorwaarden:

Overnamebeding

Het is de Opdrachtgever, Opdrachtrelatie en al aan hen gelieerde ondernemingen niet toegestaan de door de Opdrachtnemer voor uitvoering van werkzaamheden beschikbaar gestelde personen binnen 24 maanden na afloop van de werkzaamheden rechtstreeks, of via andere Partijen of Opdrachtrelaties, zonder tussenkomst van Opdrachtnemer in dienst te nemen dan wel in te huren, zonder hiervoor schriftelijk toestemming te hebben verkregen van Opdrachtnemer. Dit verbod geldt ongeacht eventuele contractuele of juridische beperkingen van de Opdrachtnemer ten aanzien van deze personen. Overtreding van deze bepaling geeft Opdrachtnemer het recht om bij Opdrachtgever volledige schadevergoeding en een boete van € 20.000,00 per overtreding te vorderen.

Intellectuele eigendomsrechten Opdrachtnemer

Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot door Opdrachtnemer ontwikkelde cursusmaterialen, software, gegevensbestanden en andere materialen, berusten bij Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Het is de Opdrachtgever niet toegestaan eigendommen van Opdrachtnemer of van de door Opdrachtnemer voor uitvoering van werkzaamheden beschikbaar gestelde personen, waaronder uitdrukkelijk begrepen software, gegevensbestanden en cursusmateriaal, zonder toestemming van Opdrachtnemer te kopiëren, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer. Dit op straffe van vordering door de Opdrachtnemer bij Opdrachtgever van volledige schadevergoeding en een boete van € 5.000,00 per keer dat deze overtreding geconstateerd wordt.

Opdrachtnemer zal zich namens Opdrachtgever aan onderstaande regels houden:

Eigendomsvoorbehoud Opdrachtgever

Het is de Opdrachtnemer niet toegestaan eigendommen van Opdrachtgever waaronder uitdrukkelijk begrepen software, gegevensbestanden en cursusmateriaal, zonder toestemming van Opdrachtgever aan haar Opdrachtrelaties of derden beschikbaar te stellen. Dit op straffe van vordering door de Opdrachtgever bij Opdrachtnemer van volledige schadevergoeding en een boete van € 5.000,00 per keer dat deze overtreding geconstateerd wordt.

Geheimhouding

Opdrachtnemer erkent dat aan hem/haar door Opdrachtgevergeheimhouding is opgelegd van alle

bijzonderheden betreffende Opdrachtgever of Opdrachtrelaties.

10. VERTEGENWOORDIGING

De door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde medewerker zal bij de uitvoering van de overeengekomen werkzaamheden optreden als zelfstandig Opdrachtnemer. De werkzaamheden worden verricht in naam van Opdrachtnemer, die naar beste inzicht en vermogen handelt in het belang van Opdrachtgever. Indien gewenst kan de Opdrachtnemer binnen de werkcontext optreden namens de Opdrachtgever, echter zonder hierbij de indruk te wekken deel uit te maken van de organisatie van de Opdrachtgever.

11. NO CURE NO PAY & RECLAMATIES

Opdrachtnemer garandeert haar opdrachten met voldoende resultaat uit te voeren. Wordt een opdracht met onvoldoende resultaat uitgevoerd dan brengt Opdrachtnemer het gedeelte dat niet met voldoende resultaat is uitgevoerd onder onderstaande strikte voorwaarden niet bij Opdrachtgever in rekening.

Reclameren met betrekking tot de geleverde diensten kan tot uiterlijk één week na afloop van de betreffende dienstverlening.

Het resultaat van een dergelijke opdracht kan worden herleid uit evaluaties van cursist(en), evaluaties,

feedback van de desbetreffende accountmanager en feedback van de projectleider van de Opdrachtrelatie .

Voor opleidingen gelden bij reclamaties de volgende aanvullende voorwaarden:

  • Bij reclamaties dienen als bewijsvoering de resultaten van de evaluaties overlegd te worden, waarbij er vanuit wordt gegaan, dat bij opdrachten van meerdere dagen, ook regelmatig tussentijds is geëvalueerd
  • Indien het leslokaal door Opdrachtgever wordt georganiseerd, geldt dat voor aanvang van de training en dus bij aankomst van de trainer/docent dat:
    • het leslokaal volledig en juist is ingericht en afgestemd op de training (voldoende stoelen, tafels, presentatiemiddelen, whiteboard, printer, computers, software, etc.
    • de benodigde hardware toereikend is voldoet aan de voor de training bestemde eisen (specificaties, performance, etc.)
    • de benodigde software toereikend is en juist is geïnstalleerd (juiste versies, servicepacks, classroom setup, etc.)
    • de benodigde IT-voorzieningen aanwezig zijn, zoals toegang tot internet.
  • De gevraagde dienstverlening door Opdrachtgeverconform opdrachtbevestiging overeenkomt met de daadwerkelijke situatie en het verwachtingspatroon van de cursisten
  • Het maximaal aantal cursisten is zoals in de opdrachtbevestiging met elkaar is overeengekomen.

12. WIJZIGING VAN VERKOOPVOORWAARDEN

Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze verkoopvoorwaarden te wijzigen. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever schriftelijk op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen. Indien Opdrachtgever niet binnen 14 dagen na deze kennisgeving schriftelijk bezwaar maakt, worden de wijzigingen geacht te zijn geaccepteerd en van toepassing te zijn op de overeenkomst. Bij bezwaar zullen Partijen in overleg treden om tot een oplossing te komen.

13. TOEPASSELIJK RECHT

Voor zaken die buiten het bereik van deze verkoopvoorwaarden conformeert Isential zich aan de branchevoorwaarden van NL Digital. Bij strijdigheid tussen deze Algemene Verkoopvoorwaarden van Isential en NL Digital prevaleren de Algemene Verkoopvoorwaarden van Isential.

Voorwaarden die afwijken van de Algemene Verkoopvoorwaarden van Isential kunnen enkel rechtsgeldig overeengekomen worden op basis van een rechtsgeldig ondertekende algemene samenwerkingsovereenkomst (mantel of partner) of specifieke rechtsgeldig ondertekende offerte.

Alle geschillen tussen Partijen voortvloeiende uit of verband houdende met deze overeenkomst zullen in eerste instantie worden beslecht in goed overleg tussen Partijen en in tweede instantie door mediation. Mochten beide niet tot het gewenste resultaat leiden dan kunnen Partijen het geschil voorleggen aan een bevoegde Nederlands rechter.